حتما تا کنون پس از تمرین دچار کوفتگی عضلانی شده اید،این کوفتگی یا بلافاصله پس از تمرین است یا ۱۲ تا۴۸ساعت پس از تمرین شدید بروز میکند،در این حالت هنگامی که صبح از خواب بیدار میشوید،احساس خوبی نداشته و به زحمت حرکت میکنید.تنها راه ،قبل تمرین بدن را با حرکات هوازی و نرمش گرم کنید به مدت ۱۰دقیقه،در پایان تمرین با انجام حرکات کششی خصوصا عضلاتی که تمرین داده شده(هر کشش حداقل ۱۰ثانیه و حداکثر ۲۰ثانیه)بدن را سرد کنید و تا میتوانید آب بنوشید که عضلاتتان هیدراته شوند،علاوه بر این شنا یا دوچرخه سواری آرام نیز در کاهش کوفتگی و ریکاوری بدن مؤثر است.به شخصه سعی میکنم از همه موارد مذکور بهره لازم را بگیرم.

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *