آمینو اسید کراتین برای حجم دادن به ماهیچه ها بسیار خوب عمل میکند. این واقعه بطور طبیعی در بدن اتفاق می افتد و بسیار بی خطر و موثر برای همگان است مخصوصا اگر شما تا به حال از آن استفاده نکرده باشید.
نکته اساسی که در کراتین وجود دارد این است که کراتین قابلیت افزایشای تی پی که منبع اصلی افزایش انرژی ماهیچه هاست را دارد، بنابراین شما با مصرف صحیح آن می توانید تعداد حرکات، ست ها و وزنه های ورزشی خود را افزایش دهید و به تبع آن بافت های ماهیچه
.خود را بیشتر رشد دهید ،کراتین باید در یک چرخه زمانی مشخص و درست مصرف شود، بسیاری از افراد نتایج خوب را
.از مصرف این مکمل برای حدود 4 هفته گرفته اند
کراتین انواع مختلف دارد، کراتین خالص مونوهیدرات، پودر کراتین مثل پودر کراتیناچ دی تی و فرمولهای خاص کراتین برای مصرف در مواردی ورزشکار انسولین مصرف می کند و … خب اما کدام یک برای مصرف مناسب تر هستند؟
مکمل های غذایی کراتین که داخل آن دکستروز، آمینوها و دیگر مواد مناسب وجود دارد معمولآ در حالت کلی نتیجه بهتری حاصل می کنند. فراموش نکنیم که ارزش تاثیر گذاری یک پودر کراتین خوب همراه با آب انگور می تواند بهتر باشد. نکته دیگر اینکه کراتین را بهتر است بعد از ورزش مصرف کنید.
طریقه مصرف
فردی که برای اولین بار است که کراتین مصرف میکند، باید به مدت 5 روز و هر روز در 4 نوبت و هرنوبت به میزان 5 گرم کراتین را در حداقل یک لیوان آب حل کنند و میل نماید(بارگیری)20 گرم در روز.توجه داشته باشید که حداقل فاصله بین هر دو وعده باید 2 ساعت باشد.
پس از 5 روز اولیعنی از ششمین روز و روزهای بعد از آنباید روزانه 5 گرم مصرف کند.در روز های تمرین بهتر است که این 5 گرم را بلافاصله پس از تمرین مصرف نماید.
از عمده اثرات کراتین می توان به موارد ذیل اشاره کرد: افزایش قدرت عضله در فواصل بین تمرینات سنگین ورزشی بازسازی ذخایر انرژی را سرعت می بخشد بدون افزایش چربی بدن، در افزایش توده عضلات بدن نقش قابل توجهی دارد آستانه بی هوازی را در بدن افزایش می دهد در تمرینات ورزشی سرعتی و شدید، ضمن کاهش تولید اسید لاکتیک، مانع از خستگی شده و مدت تمرین شدید را طولانی تر می کند
هشدارها و عوارض احتمالی
باید گفت که تحقیقات بر روی کراتین همچنان ادامه دارد… هیچ دانشمندی نمیتواند بگوید کراتین یک مکمل بی خطر است و با هر میزان و به هر شکلی که استفاده شود هیچ عارضه ای ندارد. چیزی که متاسفانه در برخی از سایتها توسط افرادی بی مسئولیت، بی اطلاع و شاید سودجو گفته میشود. شما نباید از فروشنده کراتین انتظار داشته باشید که به شما بگوید این مکمل ممکن است شما را بکشد. کراتین شاید به صورت طبیعی در عضله وجود داشته باشد ولی مکمل کراتین با روشهای شیمیایی تهیه شده است به یاد داشته باشید تا زمانی که کلیه یک انسان هفتاد درصد توان و کارایی خود را از دست ندهد هیچ علائمی از بیماری کلیوی ظاهر نمی شود. پس اگر قرار باشد کراتین به کلیه شما آسیب بزند علائم این آسیب شاید سالها بعد بروز کند. چون با هر سال افزایش سن به صورت طبیعی مقداری از کارایی کلیه ما کم می شود، البته به مقدار بسیار ناچیز که در شرایط معمول بدون علامت است. اما اگر ما این تعادل را با مصرف کراتین برهم بزنیم… اگر شما مایلید که مکمل طبیعی کراتین، استفاده کنید بهتر است ماهیچه بخورید اگر خواستید هر مکملی را استفاده کنید باید از تمام عوارض آن اطلاع داشته باشید و از منابع علمی و معتبر، این اطلاعات را دریافت نمایید.
با اینحال اگر شما بیماری خاصی نداشته باشید و کراتین را بصورت منطقی مصرف کنید و نیز به ازای هر دو ماه مصرف،بمدت یک ماه آنرا مصرف نکنید،بعید است که دچار عوارض شوید.

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *