اگر دفت کرده باشید در رژیم های غذایی فشرده در دو روز اول کاهش وزن سریع بین ۲تا۳کیلو خواهید داشت،اشتباه نکنید چربی نسوزانده اید بلکه علت آن دفع و از دست دادن آب بدن میباشد،آنچه باعث از بین رفتن آب بدن میشود،محرومیت بدن از کربوهدرات(غذاهایی مثل نان،برنج،ماکارونی،سیب زمینی،موز و …)است،برای ذخیره گلیکوژن در کبد و ماهیچه ها نیاز به ۳گرم آب می باشد ،حال اگر بدن شما به اندازه کافی کربوهیدرات دریافت نکند ذخایر گلیکوژن شما در یک یا دو روز کاهش میابد و باعث کاهش وزن ناگهانی تا چند کیلو بخاطر از دست دادن آب بدن می شود.پس باید متوجه شده باشید گلیکوژن یعنی عامل انرژی، زور ،قدرت و توان ،بالا بردن ذخایر گلیکوژن با مصرف کربوهیدرات ارتباط مستقیم دارد.

حال آیا میتوان برای کاهش وزن مصرف کربو را قطع کرد؟کاری که خیلی افراد انجام میدهند و میگویند نه برنج میخورم نه نون نه سیب زمینی ،مطمعن باشید در این رژیمهای غذایی فرد کارهای روزمره زندگی را نیز با کیفیت لازم نمیتواند انجام دهد و جز آسیب خصوصا در کلیه ها و سیستم عصبی چیزی در بر نخواهد داشت،پس در برنامه های غذایی کاهش وزن نیز کربوهیدرات حذف نمیگردد بلکه کاهش میابد ،حال چه مقدار ؟بر حسب فیزیک هر فرد و کالری دریافتی متفاوت میباشد،پیشنهاد من به همه ورزشکاران (غیر از ورزشکاران رقابتی)این بوده که نیازی به رژیمهای غذایی ندارید ،بلکه با یک برنامه غذایی سالم خوری و برنامه تمرینی مناسب به خوبی میتوانید به هدفتان برسید بدون آسیب و عارضه ای.

 

 

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *