نحوه انتخاب وزرنه صحیح در تمرینات بدن سازی


نحوه انتخاب وزرنه صحیح در تمرینات بدن سازی

در تمرینات با وزنه انتخاب وزنه صحیح بسیار حائز اهمیت است، سؤالی که برای خیلی از ورزشکاران بوجود می آید (چه وزنه ای را انتخاب کنم؟)

دقت داشته باشید وزنه ای باید انتخاب کنید که پس از انجام هر ست حرکتی عضله دچار چنان فشار و خستگی شده که قادر به انجام حرکت بعد نباشد .

تعداد تکرار؟برای افزایش قدرت عضلانی (۳تا۵تکرار در هرست) برای افزایش استقامت عضلات (۱۵تا۲۵ تکرار در هر ست) در ضمن عضلات تند انقباض با تکرار بالا و عضلات کند انقباض با تکرار کم .

فرم ایده آل (۸تا۱۲تکرار در هر ست)چون هم قدرت و هم استقامت را تقویت میکند.

پیشنهاد میکنم ورزشکاران تازه وارد تا ۶ماه اول از تکرارهای بالا استفاده کنند و به مرور زمان تکرارها را کم کرده و قدرت عضلات را نیز افزایش دهند با این کار احتمال آسیب دیدگی به حداقل میرسد.

توجه؛انتخاب تکرارها بر مبنای امادگی (بدن،نوع فیزیک بدن،هدف ورزشکار)توسط مربی تعیین میگردد.(هیچ وقت با مخ خودتون جلو نرید چون بهتون کار نمیده،مشورت مشورت مشورت مربی مربی مربی

 

 

Www.varzeshkar.com/anoush

عضو مرجع جامع مربیان و باشگاههای کشور

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *