مسلما در ورزش پرورش اندام چربی سوزی جهت تناسب اندام برای خیلی از ورزشکاران در اولویت قرار دارد.

تمرینات با شدت بالا و یا شدت کم هر دو باعث چربی سوزی میشوند،باید باهوش عمل کنید و بتوانید نهایت بهره را از تمرینات و زمان و هزینه هایی که صرف کرده اید ببرید،نکته قابل توجه و سؤالی که برای خیلیها وجود دارد چربی سوزی یک ناحیه بدن مثل شکم میباشد باید گفت چیزی بنام چربی سوزی موضعی نداریم،جالب اینجاست در چربی سوزی و کاهش وزن از بالا به پایین یعنی از سر و صورت شروع و به پایین یعنی ساق پا ختم میشود و این نکته در چاق شدن و اضافه وزن کاملا برعکس میباشد.

برای انجام هرگونه فعالیت ،بدن به انرژی که واحد آن کالری است نیاز دارد،این انرژی (ATP)لازم از سوزاندن سوخت ذخایر گلیکوژن که عامیانه به آن قند یا کربو میگوییم حاصل میشود،در شروع فعالیت و 2دقیقه اول انرژی لازم از سوزاندن قند داخل عضله ،پس از آن از سوزاندن قند داخل خون که3دقیقه به طول می انجامد(پس تا حالا شد 5دقیقه)،پس از آن از کبد که سرشار از گلیکوژن میباشد به مدت 15دقیقه سوخت مصرفی را دریافت میکند(البته فرض را به آن میگیریم که کبد سالم باشد در صورتی که اکثر مردم بعلت عدم مصرف غذاهای سالم دارای کبد چرب میباشند)این چرخه به مدت ۲۰دقیقه به طول می انجامد،حال وقت چربی سوزی است اینجاست که باید نهایت بهره برداری را بعمل بیاورید برای این کار از تمرینات هوازی(بصورت اینتروال)استفاده کنید،زمان چربی سوزی با بوی بد دهان و بی حالی همراه است حال باید تمام تلاش خود را بکار بگیرید و به مدت 20 الی 25دقیقه تمرین را بصورت اینتروال ادامه دهید.سپس با انجام حرکات کششی به مدت ۵دقیقه به تمرین خاتمه دهید.

دقت داشته باشیم در تمرین بیش از حد ،بدن از فاز چربی سوزی خارج و وارد فاز کاتابولیک و تجزیه عضلات میشود(چون انرژی مورد نیاز را از پروتیین داخل عضلات خواهد گرفت،اینجاست که میگن طرف بدنش سوخته)

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *