تنظیم رژیم غذایی قبل از استیج

کربوهیدرات هفته پایانی قبل مسابقه کاهش چمگیری پیدا میکند  که به آن هفته خلا کربوهیدرات میگویند ولی بایستی به نحوی برنامه ریزی نمایید که ورزشکار دچار آسیب و فشار و کاهش  چگالی عضلات نشود برای اینکار از ۷روز قبل مصرف کر بو  هیدرات را کمی بالا ببرید  نه در یک وعده پیشنهاد میکنم بین تمام وعده ها  تقسیم  شود مثال صبحانه،نیمروزی،نهار، قبل تمرین،بعد تمرین،شام هر وعده مقدار برنج قهوه ای و سیب زمینی به تعداد قاشق مشخص میل گردد ،در  هر روز از میزان قاشق ها به نحوی کم گردد که  یکروز  قبل  وزن کشی مصرف  کربو کاملا قطع شود (افراد موزوموروف، آندوموروف، اکتوموروف) مقدار مصرف کربو کاملا متفاوت میباشد و مربی بایستی اندازه گیری نماید پس سر از خود این کار را انجام  ندهید،یک روز قبل وزن کشی(روز تخلیه کربوهیدرات)هیچ  نوع کربوهیدراتی تا روز وزن کشی دریافت نمیکنید  و با تمرینات سبک کربو و ذخایر گلیکوژن بدن را کاملا  تخلیه  نمایید با این کار بدن تشنه دریافت  کربو و آماده بارگیری میشود.روز تخلیه کربو مصرف آب  در یک فرد ۹۰کیلویی به ۲/۵لیتر رسیده،در روز  بعد یعنی صبح روز وزن کشی باید بارگیری شروع شود.

(دقت داشته باشید بخاطر چند کیلو وزن به بدن آسیب نرسانید بارگیری کنید)به نحوی که از صبح زود هر ۲ساعت  یکبار۵قاشق برنج قهوه ای کته،۳عدد بادام زمینی،۶عدد مویز ،۲تکه فیله مرغ میل  نمایید(فرد۹۰کیلویی)مصرف آب در این روز ۱لیتر آب که به آن یک عدد  قرص ویتامین c1000جوشان  اضافه کرده اید میباشد ،مطمئن باشید شما در وزن کشی  ۳کیلو وزن از دست خواهید داد که تمامی  آن آب بدن شما بوده،در پایان روز وزن کشی یعنی تقریبا ساعت۲۲۰۰مصرف  آب را قطع کنید ،فقط در صورت نیاز و تشنگی برای رفع  عطش به اندازهدرب بطری آب میل کنید.

صبح  زود و به محض بیداری ساعت ۰۶۰۰دوازده قاشق برنج  قهوه ای و ۲قطعه ران مرغ و مقداری نمک به آن اضافه کنید و میل کنید،یک  عدد قرص  آنتی هیستامین که خواب  آور نباشد مصرف  شود چون هیستامین بدن پایین آمده و احتمال سرماخوردگی بسیار زیاد است،هر۲ساعت  یکبار غذای بارگیری  میل شود،آب فقط برای رفع عطش با درب  بطری بنوشید،حال شما  ۸۰درصد راه را پیموده اید و فقط  مانده بک استیج و بالا بردن گلوکوز و پمپ خون که در مقاله بعدی  به استحضار شما عزیزان میرسانم.(پاینده باشید)

عضو مرجع جامع مربیان و باشگاهها

Www.varzeshkar.com/anoush

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *