اصول رژیم غذایی قبل از مسابقه

رای رژیم قبل مسابقات استرس خاصی ورزشکار را فرا میگیرد و همه آن ترس ناشی از ریختن عضلات،سر وزن نبودن،نداشتن چگالی لازم و..میباشد که باعث میشود فرد به مصرف قرصهای مدر و قطع آب و تمرینات هوازی شدید بپردازد چون مصمم است به هدف خود که قهرمانی است برسد در صورتی که پس از تحمل رژیمهای طولانی و تمرینات طاقت فرسا اصلا قادر به تفکر صحیح و معقولانه نیست، اینجاست که نیاز به مشورت صحیح و کارآمد دارد (به عبارتی آس مربی رو میشود)بنده هم به نوبه خود تجربیاتم را بصورت عشق بلاعوض در اختیار ورزشکاران عزیز قرار میدهم به امید سلامتی همه ورزشکاران رژیم قبل استیج شامل تنظیم سدیم،آب،کربوهیدرات،پروتیین،چربی،ویتامین c*آنتی هیستامین بدن میباشد.

در این مقاله به تنظیم سدیم میپردازیم.

*دو هفته قبل از مسابقه سدیم بدن خود را مقداری بالا ببرید بهترین کار اضافه کردن تن ماهی،پنیر کم چرب،مقداری نمک به وعده های غذایی میباشد.*

در هفته دوم کاهش شدید مصرف سدیم را خواهیم داشت به نحوی که ۲روز قبل مسابقه سدیم کاملا قطع شود دقت داشته باشید از ۵روز قبل به مرور سدیم کاهش یابد و در زمان قطع سدیم باید به یک گرم در روز رسیده باشد،۲ساعت قبل مسابقه در وعده غذایی که در مقالات بعدی به آن اشاره خواهیم کرد مصرف سدیم بالا میرود.

Www.varzeshkar.com/anoush

 

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *