آیا میزان مصرف مکملها در همه افراد یکسان است؟


آیا همه باید به میزان نوشته شده روی مکمل اکتفا کرده و مصرف نمایند؟

میزان و طریقه مصرف درج شده روی مکملها کلی و عمومی میباشد،حال با توجه به ترکیب دو یا چند مکمل ،هدف ورزشکار،وزن و تیپ بدنی ،درصد چربی و عضله ،وضعیت سیستم داخلی بدن (کبد،کلیه ،قلب)،وضعیت روحی و مادی،برنامه تمرینی و تغذیه ورزشکار که در افراد متفاوت می باشد مقدار مصرف مشخص میشود،پس دقت داشته باشید جوابدهی مصرف مکمل در افراد نیز با هم فرق میکند،اگر شخصی با مصرف دو یا سه نوع مکمل جواب خوبی دریافت کرده منوط بر این نیست که در بدن من هم چنین جوابدهی وجود داشته باشد،قبل از اینکه خودتان تجربه کنید بهتر است با مشورت یک مربی با تجربه به راحتی نوع مکمل مورد نیاز خود را مشخص کنید.

 

با رعایت نکات بالا حال یک ترکیب بسیار عالی را به شما معرفی میکنم؛

این ترکیب عضله ساز،چربی سوز و پمپ قوی خواهد بود؛

*کراتین+اچ ام بی+بتاآلانین*

لطفا دقت کنید در انتخاب میزان مصرف نکات فوق را مد نظر داشته باشد.

 

دوز عمومی متداول مصرف کراتین

#دوز متداول بارگیری 0.3گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن ،در روز به ۴نوبت تقسیم نمایید ،زمان مصرف صبح،قبل تمرین،بعد تمرین،قبل خواب

 

#دوز متداول در دوره نگهداری 0.1گرم به ازای هر کیلو وزن بدن به ۲نوبت تقسیم نمایید، زمان مصرف :قبل تمرین ،بعد تمرین

 

آیا در هر بار مصرف کراتین باید بارگیری نماییم

هدف از بارگیری رساندن کراتین بدن به سطح اشباع میباشد،اگر دوره کراتین پشت سر هم باشد نیاز  به بارگیری مجدد نیست،بهتر است پس از ۱۲هفته ،مصرف قطع شود و پس از ۶هفته استراحت مجددا شروع نمایید،پس از دوره استراحت در صورت شروع مجدد نیاز به بارگیری میباشد.

**نکته؛در صورت بالا بردن دوز مصرفی بیش از حد مجاز،آسیب شدید و جبران ناپذیری به کلیه ها وارد خواهد آمد.

دوز عمومی متداول مصرف بتاآلانین

دوز مصرفی یک گرم به ازای هر کیلو وزن بدن

*زمان مصرف *

نیمی از دوز اندازه گیری شده قبل تمرین و نیمی در حین تمرین

 

مکمل بتاآلانین

این مکمل نه تنها برای پرورش اندام تأثیری باور نکردنی به دنبال دارد بلکه برای دیگر رشته های ورزشی از قبیل دوچرخه سواری ،دومیدانی،کشتی و دیگر رشته ها تأثیرات مطلوب و مناسبی دارد.مصرف این مکمل علاوه بر حجم عضلانی در افزایش قدرت نیز تأثیر چشمگیری دارد.یکی از ویژگیهای خاص بتاآلانین ،دادن حجم خشک به عضله است خصوصا در دوران کات و رژیم قبل مسابقات بسیار عالیست.به علت عملکرد مناسب بتا آلانین بهتر است آن را به همراه کراتین و اسیدهای آمینه استفاده کنید و بالاترین و با کیفیت ترین بهره را از آن ببرید،بتاآلانین خود یک اسید آمینه است که باعث افزایش سرعت،قدرت،استقامت میشود.

ورزشکار میتواند به مدت طولانی تر و با قدرت بیشتری تمرین خود را ادامه دهد،برای شما هم اتفاق افتاده بعضی مواقع پس از شروع تمرین و با کمی فشار زود خسته میشویم علت آن اسیدی شدن عضلات در حین تمرین میباشد و بدن با تولید کارنوزین سعی میکند به شما کمک کند به تمرین ادامه دهید ولی مقدار آن بسیار ناچیز است ،از اینرو با مصرف بتاآلانین سطح کارنوزین افزایش یافته و توانایی عضلات را برای ادامه تمرین بالا میبرد،توجه داشته باشید مصرف این مکمل نیازی به بارگیری ندارد،بهترین نتیجه پس از ۱۰هفته مصرف حاصل میشود که سطح کارنوزین بدن را به 80%میرساند،اشاره به این موضوع اهمیت دارد که بعد از مصرف این ماده حالت سوزن سوزن شدن در پوست و بدن احساس خواهید کرد که بعد از 10دقیقه پس از مصرف شروع و تقریبا تا یک ساعت ادامه دارد.

 

مزایای بتاآلانین

-افزایش قدرت ماهیچه ای

-افزایش حجم ماهیچه ای

-افزایش مقاومت نا هوازی

-افزایش مقاومت هوازی

-افزایش ظرفیت تمرین

-ایجاد کات عضلانی

-بهترین جایگزین برای مکملهای پمپ خصوصا برای بانوان

 

 

 

 

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *