آشنایی با نحوه صحیح انجام حرکت پرس سر شانه هالتر


می توان گفت یکی از بهترین حرکات برای تقویت عضلات دلتویید(سرشانه)است،نحوه انجام حرکت بصورت کلی،وقتی عرض دستها به اندازه سرشانه باشد موجب تفکیک عضله دلتویید قدامی(جلویی)از بالا سینه میشود(اسلاید1)وقتی دستها بیشتر از عرض شانه باز شود موجب تفکیک سر میانی و خلفی(پشتی)عضله دلتویید میگردد،بعلت جلوگیری از آسیب زیاد در شانه ها من سعی میکنم ابتدا با وزنه سبک و حتی میله خالی شانه ها و مفاصل را گرم کنم سپس با انجام 3ست دست عرض شانه خود را به تکرار 6با70درصد توان برسانم سپس 3ست بعدی به نحوی که دست بیشتر از عرض شانه باز باشد از میزان وزنه ها در هر ست کاسته تا به 20درصد توان ولی با تعداد بالاتر ۱۲تا۱۵تکرار برسم،در حین تمرین امکان درد بعلت دم شدید در این عضله کاملا احساس میشود به نحوی که شاید شما قادر به انجام حرکت بعدی نباشید بهترین کار انجام حرکات کششی همانند اسلاید3و4میباشد بین ستها و در پایان حرکت به مدت 10ثانیه انجام شود برای ریکاوری سریعتر و جلوگیری از آسیب ،بسیار عالی میباشد،مبتدیان دقت داشته باشند برای شروع حرکت ،سبک و زیر 15یا12تکرار با دستگاه اسمیت انجام دهند.در پایان ۷۲ساعت به عضله دلتویید استراحت داده شود.موفق باشید

دسته‌بندی نشده

2 دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *